2012-03-24
Ahh vivement les premiers tests de jeu que l'on puisse vous raconter ca par le détail...
A Survivor's tale - Playing heroes
Designer's note #4
Each Survivor is unique and customizable.
Ça c'est géant, chacun des personnages peut être modifié et voir ses capacités adaptées aux circonstances hasardeuse du jeu...
- - The six Survivors are inspired by everyday people and progress to near-demigod status as they gain Danger levels.
- Des personnages inspires du quotidien,
- mais dont les caractéristiques vont pouvoir évoluer au fil du temps...
- - Each Survivor begins with a special skill and progresses through an arborescence of new skills as he/she gains Danger levels. Two players could play the same survivor and choose different paths, different gameplays.
- Chacun a donc une capacité spéciale qui va pouvoir évoluer . voici un exemple d'arborescence...le même personnage pourra donc évoluer de manière très différente selon les choix du joueur.

3 Actions par tour, parmi un choix de 6 :
- se déplacer d'une zone a une autre
- ouvrir une porte (pour la briser, un équipement est requis)
- combattre les zombies
- rechercher un équipement ou du matériel
- faire du bruit, attirer l'attention (eh oui sensible au bruit ces saletés)
- monter ou sortir d'un véhicule
- - Moving from one zone to the next.
- - Opening a door (door-breaking equipment is required)
- - Fighting zombies in hand-to-hand or ranged combat (may produce noise)
- - Searching for Equipment (draw a random Equipment card)
- - Make some noise
- - Getting in or out of a car.
Equipment! Survivors may loot very cool stuff while searching secluded spaces or wrecked cars.
Chaque héros pourra obtenir le droit d'actions supplémentaires grâce a un système de "niveau de danger" .
Et trouver de véritables trésors de guerre en fouillant a droite et a gauche...
- - Weapons, hand-to-hand or ranged, including revolver, shotgun, rifle, SMG, axe, machete, katana, chainsaw, etc.
- - Some weapons may be used in "dual": both are activated in the same action. We KNOW you"ll love to play a dual-SMG or dual-machete wielding survivor.
- - Extra stuff like goalie mask (ignore one wound), scope (+rifle = sniper rifle), extra ammo (rerolls), bottles and gasoline (Molotov cocktail), etc.
- - Food equipment may be a mission objective.
- - Some Equipment cards are trapped and give way to a minor zombie spawn. Digging in the dirt may be such a thrill!
Players soon learn that a collaborative team is an efficient but somewhat fragile killing machine.
Maps - extraits.
Labels: Adventures, zombies
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