2012-03-24

Ahh vivement les premiers tests de jeu que l'on puisse vous raconter ca par le détail...

A Survivor's tale - Playing heroes 
Designer's note #4

Each Survivor is unique and customizable.
Ça c'est géant, chacun des personnages peut être modifié et voir ses capacités adaptées aux circonstances hasardeuse du jeu...
  • - The six Survivors are inspired by everyday people and progress to near-demigod status as they gain Danger levels.
  • Des personnages inspires du quotidien, 
  • mais dont les caractéristiques vont pouvoir évoluer au fil du temps...
  • - Each Survivor begins with a special skill and progresses through an arborescence of new skills as he/she gains Danger levels. Two players could play the same survivor and choose different paths, different gameplays.
  • Chacun a donc une capacité spéciale qui va pouvoir évoluer . voici un exemple d'arborescence...le même personnage pourra donc évoluer de manière très différente selon les choix du joueur.
Doug Survivor ID card Actions! Each survivor begins with three actions per turn, to spend among some of the following action choices.
3 Actions par tour, parmi un choix de 6 :
- se déplacer d'une zone a une autre
- ouvrir une porte  (pour la briser, un équipement est requis)
- combattre les zombies
- rechercher un équipement ou du matériel
- faire du bruit, attirer l'attention (eh oui sensible au bruit ces saletés)
- monter ou sortir d'un véhicule
  • - Moving from one zone to the next.
  • - Opening a door (door-breaking equipment is required)
  • - Fighting zombies in hand-to-hand or ranged combat (may produce noise)
  • - Searching for Equipment (draw a random Equipment card)
  • - Make some noise
  • - Getting in or out of a car.
Every survivor may gain more actions with Danger levels, to spend among specific actions choices.
Equipment! Survivors may loot very cool stuff while searching secluded spaces or wrecked cars.

Chaque héros pourra obtenir le droit d'actions supplémentaires grâce a un système de "niveau de danger" .
Et trouver de véritables trésors de guerre en fouillant a droite et a gauche...
  • - Weapons, hand-to-hand or ranged, including revolver, shotgun, rifle, SMG, axe, machete, katana, chainsaw, etc.
  • - Some weapons may be used in "dual": both are activated in the same action. We KNOW you"ll love to play a dual-SMG or dual-machete wielding survivor.
  • - Extra stuff like goalie mask (ignore one wound), scope (+rifle = sniper rifle), extra ammo (rerolls), bottles and gasoline (Molotov cocktail), etc.
  • - Food equipment may be a mission objective.
  • - Some Equipment cards are trapped and give way to a minor zombie spawn. Digging in the dirt may be such a thrill!
Zombicide Canned food cardZombicide Flashlight cardZombicide Katana cardZombicide The Pan cardZombicide Weapons card back
Surviving! A survivor takes a wound and loses one chosen Equipment card for each zombie in the same zone as his at the beginning of the zombie turn. Two wounds and the survivor's a goner.
Players soon learn that a collaborative team is an efficient but somewhat fragile killing machine.

Maps - extraits.